torsdag 2 oktober 2014

förvirring råder

fram och tillbaka, ut och in, hit och dit, mitten och emellan, vet inte vilken ruta jag ska stå på, den eller den, till höger eller till vänster.
Förvirringen råder och det är tydligt att det inte kommer nå någonstans, så länge som jag inte finner en lösning inom kort, en lösning på denna förvirring om fram och tillbaka, ut och in, hit och dit eller om det är mitten och emellan.
Jag lämnar och du raserar, förstör allt som någonsin funkat, att du raserar för dig är fine, gör det om det får dig att känna dig tillfredsställd, men tänk på henne, hon som sitter mitt emot dig vid köksbordet och berättar om sin skoldag, frågar frågor som det ibland knappt finns svar till, hon som ler som en ängel, hon som skrattar och inte vet något om den grymma verkligheten som svävar förbi utanför det blöta köksfönster, hon som inte vet vad som väntar i spöregn av lögner och svek.
Hon förtjänar inte de, hon förtjänar inget annat än rosenblad och lukten av nytvättat, att höra jag älskar dig som kommer från hjärtat och att få skratta från magen när hon springer ute i parken och leker.
Den fina tjej som aldrig fått smaka på verkligheten, förutom den verklighet du visar henne.
Men du raserar, du släpper taget om vett och etikett, du har ingen aning om hur mycket du lika gärna kan rasera hennes vackra verklighet, gör för guds skull gör inte så mot henne.
Jag tänker inte ansvara för ditt raserande, jag anmälde mig inte frivilligt för det, det va ingen som knackade på och bad om lov och även om det hade skett hade jag tackat nej.
Vi båda vet att det inte funkade, vi vet hur vårat sista år såg ut, men ta inte ut det nu på något oskyldigt.
Jag ha aldrig någonsin velat någon så väl som nu och har heller aldrig känt mig så maktlös.
Förvirringen råder inte för att jag inte vet vart jag ska stå egentligen, jag vet vart jag står, jag vet vart jag ska, jag vet vad som måste göras bara inte hur jag ska göra det, jag vet vad jag vill, hur jag ska lösa det jag vill men bara inte hur jag ska hantera det just nu.
Det ända jag vet just nu är att jag hatar dig för hon förtjänar inte det här.

Things i´ve seen - Gangsta´s paradise

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar